پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت زد اف (ZF) بازیگر جهانی در فناوری درایو لاین driveline

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
پاورپوینت مدیریت استراتژیک درشرکت زد اف (ZF) بازیگر جهانی در فناوری درایو لاین driveline 

مدیریت استراتژیک درشرکت زد اف(ZF) بازیگر جهانی در فناوری درایو لاین driveline
در این فایل مطالب ارزشمندی از نگاه اندیشمندان بازاریابی و تامین قطعات گیربکس در ارتباط با شرکت آلمانی ZFبا رویکرد موضوعات تخصصی مدیریت بازاریابی و فروش از جمله : ماتریسansof- ماتریس swot-ماتریس vrio-ماتریس pestel-بازاریابی با روکرد ۵c marketing-و استراتژی بازاریابی و اهداف سازمانی به صورت تحلیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با ۲۲۴ اسلاید تخصصی پاورپویننت ارائه می گردد که امید است مورد توجه و استفاده سروران ارجمند قرار گیرد


زد اف (فریدریشسهافن آگ)، که به اختصار zf نیز نامیده میشود، یکی از شرکت های خوشنام و نامدار آلمانی است که کار اصلی این کمپانی طراحی و تولید اکسل و گیربکس کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی، راهسازی و معدنی، توربین‌های بادی و تجهیزات سنگین در جهان می‌باشد.

دفتر اصلی کمپانی زد اف در شهر فریدریشسهافن واقع در کشور آلمان در ایالت بادن وورتمبرگ است. که دارای ۲۵ کارخانه تولیدی در سراسر جهان میباشد.



شرکت زد اف(ZF) بازیگر جهانی در فناوری درایو لاین driveline
تاریخچه زد اف

در اوایل قرن بیستم، دقیقا زمانی که متفکرین و نوآوران با تکنولوژی‌های جدید پا به عصر جدیدی گذاشتند شرکت زد اف کار خود را شروع کرد.

فردیناند گراف فون زپلین ژنرال ۵۲ ساله که بازنشسته جنگ و علاقه مند به تسخیر کردن راه های هوایی برای سیر و سفر و حمل و نقل توسط انسان بود یکی از افرادی بود که در ابتدای کار با این کمپانی همکاری میکرد. ژنرال به خاطر علاقه زیادی که در این زمینه داشت باعث شد که پس از سال ها توسعه و همکاری، اولین بالون (LZ1) در تاریخ ۲ ژوئیه ۱۹۰۰ تولید و از این پایگاه هوایی بلند شد که بر فراز دریاچه بودنزه به پرواز درآمد.



ساخت کشتی زیپلین

در سال ۱۹۱۴ میلادی، زمانی که کشور آلمان وارد جنگ شد، حکمرانی کل کشور به دست ارتش افتاد، دقیقا زمانی که گراف زیپلین داشت به رویای باور نکردنی خود برای رد شدن کشتی هوایی خود از اقیانوس اطلس فکر میکرد و برای همین نیاز به یک سری ابزار و قطعات داشت. برای مثال به خاطر بهبود در عملکرد انتقال قدرت موتور به ملخ هواپیما نیاز به چرخ دنده داشت تا کشتی هوایی زیپلین به پرواز در بیاید. ولی در آن زمان چرخ دنده در بازار موجود نبود. در نتیجه با همکاری مکس ماگ (Max Maag) که صاحب یک کارخانه ابزار ماشین در شهر زوریخ بود توانستند آن چرخ دنده را بسازند.

سپس در سال ۱۹۱۵ میلادی کارخانه دنده فریدریشسهافن Zahnradfabrik Friedrichshafen مخفف ZF به‌عنوان کمپانی خصوصی، متعلق به LZ و مکس مگ تاسیس شد. ساختن چرخ دنده و جعبه دنده برای هواپیما، ماشین و قایق یکی از هدف های اصلی zf در ابتدای کار بود.

در ادامه سال های بعدی خودروسازان شرکت زد اف را به عنوان یک شریک ضروری در کسب و کار خود حساب می کردند. همچنین به خاطر گسترش و نفوذ زیاد در عملیات های بین المللی گروه زد اف باعث شد تا مشتریان زیادی را به طرف خود بکشاند. به عنوان مثال در سال ۱۹۷۴ شرکت پژو حدود چهارصد هزار دستگاه گیربکس اتوماتیک HP22 در طول ۷ سال سفارش داد، به همین علت این شرکت باعث شد که بتواند در دیگر کمپانی ها نیز نفوذ کند.

دهه ۱۹۸۰

حدودا اوایل سال ۱۹۸۶ بود که zf توانست بخش گیربکس و چرخ دنده فرمان ZF را تاسیس کند.

همچنین توانستند در ایالات متحده آمریکا بخش جدیدی با عنوان گیربکس های (ECOLITE) برای شرکت فورد را ارائه دهند.

در همان موقع کرایسلر سفارش هایی را برای زد اف تعیین کرد؛ برای مثال ساخت گیربکس HP 24 برای آئودی V8 و در طول زمان بر روی برند های خوشنام مانند ب ام و، جگوار، لوتوس، مازراتی، پژو، ولوو، آلفارومئو، رنجرور، سیتروئن، فیات، لانچیا، ساب و کرایسلر نصب شد.

در سال ۱۹۸۸ بود که شرکت zf از طرف فورد و جگوار به خاطر کیفیت بالای محصولات جوایز متعددی دریافت کرد.



دهه ۱۹۹۰

در سال ۱۹۹۰ شروع همکاری با دو شرکت ژاپنی را برای ساخت پمپ ها ، قطعات پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی و سایر قطعات برای سیستم های فرمان در ایالات متحده آمریکا را انجام داد.

گیربکس جدیدی که شرکت زد اف به نام (Ecotronic) تولید کرده بود موجب کاهش ۱۵ درصدی مصرف سوخت شده بود. در نتیجه باعث جذب شدن کمپانی های بزرگی مانند فولکس واگن شده بود.

زد اف در سال ۲۰۱۵ توانست کمپانی آمریکایی TRW با حدود ۶۵۰۰۰ کارمند و کارگر را به مبلغ تقریبی ۱۳ و نیم میلیارد دلار خریداری کند. چرا که میخواست در رقابت با رقبای خود مانند بوش، کونتیننتال، دنسو و مگنا پیشی بگیرد. و در حال حاضر نزدیک به یک سوم فروش خود را در آمریکا دارد.

ZF در حال حاضر

در حال حاضر خودرو سازهایی مانند فورد، بی ام دبلیو، مرسدس بنز و… و یا حتی ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی مانند بیل مکانیکی، لودر بلدوزر و… ، قطعات و ابزاری مانند گیربکس ، شاسی ، سیستم ایمنی خود را از شرکت زد اف تهیه میکنند.

همچنین این کمپانی با هدف راحت تر کردن زندگی و کار روزمره مردم اقدام به سرمایه گذاری هنگفت و زیاد در بخش اینترنت اشیا را قرار داده اند. اگر دقت کرده باشید بیش از ۶۰ درصد خودروها و ماشین آلات موجود در بازار جهانی قطعات شرکت زد اف در آن قرار دارد. این بدان معناست که این شرکت پیشرفت و نفوذ زیادی در بخش صنعت خود را دارا هست.



این شرکت دارای پنج واحد کسب کار میباشد که به آنها اشاره ای خواهیم کرد؛

تکنولوژی انتقال قدرت خودرو: گیربکس‌های اتوماتیک، گیربکس‌های دستی / دابل کلاچ، محور حرکتی، ریخته گری تحت فشار
تکنولوژی شاسی خودرو: سیستم شاسی، قطعات شاسی، تکنولوژی سیستم تعلیق
تکنولوژی خودروهای تجاری: تکنولوژی سیستم نیروی محرکه وانت و ون. سیستم محور و گیربکس برای اتوبوس ها و ماشین آلات سنگین
تکنولوژی صنعتی: سیستم خارج از بزرگراه، سیستم تست، سیستم نیروی محرکه وسایل نقلیه دریایی، تکنولوژی هوانوردی، تکنولوژی توربین بادی
تکنولوژی ایمنی فعال و غیرفعال که در حال حاضر به‌عنوان ZF-TRW شناخته می‌شود
و دو واحد مستقل کسب و کار:

سیستم‌های الکترونیکی
سرویس‌های ZF
محصولات تولیدی شرکت زد اف

همانطور که ذکر شد گروه زد اف در شاخه های زیادی مشغول به کار است. که شاخه های اصلی شامل گیربکس و چرخ دنده میباشد. در ادامه به چند مورد از شاخه های تولیدات این شرکت اشاره میکنیم:

سیستم های انتقال
فرمان
اکسل و سایر اتصالات آن
سیستم های الکترونیکی
سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS)
سیستم های کمربند ایمنی
سیستم های ترمز
ایربگ ها


درآمد ZF

در پاراگراف های قبل توضیح دادیم که گروه زد اف حدودا بالای ۶۰ درصد صنعت قطعات خودروسازی جهان را به دست گرفته است. همین آمار نشان دهنده حجم عظیمی از گردش مالی بالای این شرکت است. طبق آخرین گزارش ها این شرکت در سال ۲۰۱۹ حدودا مبلغ ۳۶,۵۲ میلیارد یورو درآمد حاصل از فروش محصولات خود را داشته است.

همچنین این شرکت دارای شش سایت تحقیق و توسعه در سرتاسر جهان است. تا بتواند توسعه محصول مربوط به بازارهای محلی را ارائه دهد. ZF سالانه تقریباً ۵ درصد از درآمد فروش خود را روی تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند.

نمایندگی ها

گروه ZF در سراسر جهان نمایندگی دارد. بازار اصلی اروپا است. و پس از آن منطقه آسیا و اقیانوسیه شامل استرالیا ، آمریکای شمالی و جنوبی و خاورمیانه و آفریقا قرار دارد



فهرست

تاریخچه زد اف

ساختن چرخ دنده و جعبه دنده

واحدهای کسب وکار زد اف

محصولات تولیدی شرکت زد اف

درآمد ZF

بهترین انتخاب استراتژی ZF

سطوح استراتژی ZF

جای پای جهانی ZF

چگونه ZF در حال شکل دادن به تحول است

دستور العمل برای موفقیت – سیستم عامل دوگانه

پایداری یعنی مسئولیت پذیری

ZF چگونه به طور پایدار فکر می کند و عمل می کند

افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی

ماتریس آنسوف در شرکت زد اف

نفوذ در بازار
افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی

کاهش هزینه های عملیاتی

مشارکت و سرمایه گذاری مشترک.

مزایا و ویژگی های محصول جدید

توسعه بازار

توسعه محصول

کاربرد ماتریس آنسوف در اچ پی

مسئولیت اجتماعی شرکت ZF

ارزش ها

اهداف مسئولیت اجتماعی در شرکت زداف ZF

افزایش سلامت و رفاه

ایجاد ارزش مشترک (CSV)

چگونه خلق ارزش را به حداکثر برسانیم؟

تعهدات شرکت ZF

زنجیره تامین

تلاش برای دستیابی به اهداف پایدار

بهبوداستانداردهای زندگی

تجزیه و تحلیل بازاریابی(۵سی مارکتینگ)در ZF (5C Marketing)

شرکت

تحلیل SWOT درشرکت ZF

مشتریان

رقبا

همکاران

محتوا(متن)

زمینه سیاسی

بیانیه چشم انداز ZF

اجزای بیانیه چشم انداز

چگونه یک بیانیه چشم انداز ایجاد کنیم

نحوه اجرای بیانیه چشم انداز

گروه بندی ایده های مشابه و تهیه پیش نویس

ارزیابی بیانیه چشم انداز

بیانیه ماموریت شرکت ZF

انگیزشی و الهام بخش

دقیق و انعکاس دهنده پیشنهادات شرکت

هدف ZF ازتدوین بیانیه ماموریت

شرکت ZF Friedrichshafen چگونه توانست به پیشنهاد وعده داده شده خود دست یابد؟

مشتریان بازار هدف ZF

اهداف ZF Friedrichshafen /دستیابی به اهداف سازمانی چیست؟

اجزای اهداف

اهداف سازمانی ZF

نحوه توسعه اهداف

Mckinsey 7s 7 اس مکنزی درشرکت زد اف

عناصر تاثیرگذاری در ۷ اس مکنزی

ارزش های مشترک

عناصر سخت

انعطاف پذیری و سازگاری

سیستم ها

عناصر نرم

ارزش های مشترک

سبک

تجزیه و تحلیل VRIOدرشرکت ZF

کاربرد VRIO درشرکت ZF

باارزش

نادر

تکرارنشدنی

سازمان

استراتژی اقیانوس آبی در ZF Friedrichshafen S

چهار اقدام استراتژیک برای توسعه منحنی های ارزش خریدار جدید

چارچوب شش مسیربرای شرکت ZF

سه طبقه غیر مشتری

تحلیل گروه های غیر مصرف کننده یک صنعت

دنباله ایجاد یک نوآوری ارزش اقیانوس آبی

حفظ قیمت برای جذب مشتریان درZF

مقبولیت

نقشه سودمند خریدار

چرخه تجربه خریدار و اهرم های ابزار

ارزش نوآوری

ایجاد نوآوری ارزش/ خریدار در مقابل تولید کننده .

References

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 4003 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 224

حجم فایل:2,621 کیلوبایت

 قیمت: 160,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    224اسلاید قابل ویریاش